.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پاک کردن صورت مسئله؛ مدرسه یسرگچن باید تعطیل شود!

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس با توجه به درج تصاویری از چگونگی رفت و آمد و عبور اهالی روستای یسیرگچن و از جمله دانش‌آموزان از رودخانه همجوار روستا گفت: روستای یسیرگچن در 25 کیلومتری غرب شهرستان گنبدکاووس با جمعیتی حدود هزار و 107 نفر واقع است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش گلستان در حالی عنوان می کند که مدرسه یسرگچن باید تعطیل شود که در استانهای دیگر از جمله چهارمحال و بختیاری و کردستان مدارس سه و پنج دانش آموزی هم سرپا هستند.

به گزارش مهر، عیسی پائین محلی در شورای معاونان این سازمان افزود: با هفت دانش آموز نمی توانیم مدرسه ای را سرپا نگهداریم و بر اساس قانون این مدرسه باید تعطیل و مدرسه در مدرسه دیگری که در نزدیکی روستا باشد تجمیع شود!

وی با اشاره به گزارش پخش شده در شبکه سبز گلستان درباره مدرسه ای در گنبد گفت: ما در آن منطقه دانش آموز دبیرستانی دختر نداریم و مدرسه نشان داده شده نیز در حال حاضر دانش آموز ندارد و این فیلم مربوط به گذشته است و این رودخانه در حاضر خشک است.

دانش آموزان ابتدایی از رودخانه عبور نمی کنند



نبی الله آخوندی افزود: این‌روستا توسط رودخانه‌ای کم آب به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شده که بیشترین جمعیت(172خانوار و902 نفر) در شمال روستا ساکن و حدود 35 خانوار با 205 نفر جمعیت در قسمت جنوبی سکونت دارند.

وی اظهار داشت: آموزش و پرورش در هر دو قسمت شمال و جنوب بدلیل وجود رودخانه 2 واحد آموزشی مستقل به نام‌های شهید نورانی با کد 27356507 در قسمت اصلی با 86 دانش‌آموز ابتدایی در فضای آموزشی مجزا و آموزشگاه یاسین باکد27367401 در یسیرگچن جنوبی با 23 دانش‌آموز مختلط فعال دارد.

وی خاطرنشان کرد: لذا دانش‌آموزان ابتدایی این روستا نیازی به رفت و آمد با قایق ندارند و در صورت احداث پل این دو واحد آموزشی قابل تجمیع و به نفع سیستم آموزشی است چون این دو واحد آموزشی فاصله چندانی از هم ندارند.

به گفته آخوندی، در روستای (یسیرگچن جنوبی) 5 دانش‌آموز پسر در مقطع راهنمایی تحصیلی و 2 دانش‌آموز پسر دوره متوسطه مشغول تحصیل هستند که برای تحصیل مجبورند به روستای مجاور(دیگچه) که حدود 3 کیلومتر فاصله دارد از تنها راه ارتباطی یعنی قایق تردد نمایند که اهالی روستا نیز به همین صورت عمل می‌نمایند.

مدیرآموزش و پرروش گنبد بیان داشت: در عکس به نمایش گذاشته شده دختران همراه با پسران در حال عبور از رودخانه مشاهده می‌ شود در صورتی که هیچ دختری برای تحصیل از رودخانه عبور نمی‌کند.

وی یادآورشد: این امکان برای آموزش و پرورش وجود ندارد که برای تعداد 5 دانش‌آموز یک مدرسه راهنمایی و برای 2 دانش‌آموز یک دبیرستان احداث نماید.

وی عنوان کرد: با توجه به فعال بودن دبستان ابتدایی یاسین در روستای یسیرگچن جنوبی هیچ دانش‌آموز ابتدایی از رودخانه عبور نمی‌کند.

به گفته آخوندی، عکس به نمایش گذاشته شده که وجود احشام را در کنار دانش‌آموزان نشان می‌دهد در محیط مدرسه نبوده و در داخل روستا بوده که شغل اصلی ساکنان روستا دامداری می‌باشد.

مدیر آموزش و پرورش گنبد کاووس بیان داشت: با توجه به غیراستاندارد بودن برخی فضاهای آموزشی، از جمله فضای آموزشی این روستا و با ذکر این نکته که عبور و مرور اهالی روستا از رودخانه یکی از مشکلات اصلی و مطرح آنان است.


وی به برخی اقدامات نجام شده توسط مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان اشاره کرد و گفت: در کمیته فضای شهرستان در مورخه 31/4/88 مصوب شده بود که مدرسه یاسین تخریبی شده و مدرسه جدید احداث شود.

آخوندی بیان داشت: زمینی برای ساخت مدرسه جدید در نظر گرفته شده و نقشه‌برداری آن نیز توسط اداره کل نوسازی انجام شده است. وی یادآورشد: توسط مجمع خیرین شهرستان توافق‌نامه‌ای با خیّر مدرسه‌ساز امضاء و مراحل اولیه طی شده است. 

چندی پیش خبرگزاری مهر در چند گزارش تصویری مفصل وضعیت عبور و مرور مردم روستای یسرگچن و دانش آموزان از رودخانه این روستا را به تصویر کشیده بود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.146 seconds.